Δρ. Αθηνά Βορρίση        

Leonardo-990x257

 
Καινοτόμα δράση στο πλαίσιο πολιτιστικού προγράμματος
Η κενρική δράση του Προγράμματός μας φέτος ήταν η εξής: 
Στις 16 Μαρτίου 2018, οι μαθητές του Πολιτιστικού Προγράμματος: «Πρόσφυγες: Ανοίγοντας δρόμους για την εκπαίδευση των προσφύγων2» δίδαξαν Ελληνική Γλώσσα σε τάξη ΔΥΕΠ στο 14ο Δημοτικό Σχολείο Αιγάλεω. 
Στηριζόμενη στα κείμενα  που χρησιμοποιήθηκαν και πέρυσι για τη διδασκαλία σε  ΔΥΕΠ στο Θησείο, επέλεξα να διδάξουν οι μαθητές μου ένα μάθημα Νεοελληνικής Γλώσσας με τη βοήθεια της αλληλοδιδακτικής και ομαδοσυνεργατικής μεθόδου (βλ. σχετική ανάρτηση στην παρούσα ιστοσελίδα). Προετοίμασα το πλάνο διδασκαλίας με βάση τις παραπάνω αρχές της παιδαγωγικής και δίδαξα τους μαθητές μου, πώς θα διδάξουν στα μικρότερα παιδιά.
Οι μικροί μαθητές (πρόσφυγες) ενθουσιάστηκαν με τον τρόπο προσέγγισής τους σε μαθησιακό επίπεδο από τα μεγαλύτερα παιδιά. Όσοι από τους μαθητές μας, συμμετείχαν για δεύτερη φορά, ομολόγησαν ότι φέτος ήταν πιο «άνετοι» λόγω της περυσινής εμπειρίας. Όταν ολοκληρώθηκε το μάθημα, μικροί και μεγάλοι μαθητές συμφώνησαν, να συνεχίσουν  παίζοντας μαζί  ποδόσφαιρο στο προαύλιο κατά τη διάρκεια του διαλείμματος (βλ. σχετικές φωτογραφίες).
Οι μαθητές μας, εξέφρασαν συγκίνηση, ικανοποίηση και την επιθυμία να επαναλάβουμε την καινοτόμα αυτή δράση.
Στην προετοιμασία των μαθητών μας για να διδάξουν, με βάση το πλάνο διδασκαλίας  το οποίο είχα προετοιμάσει και στη συλλογή εποπτικού υλικού, βοήθησαν οι εκπαιδευτικοί  Αγλαΐα Γιαννίτσαρη και Νεκταρία Σκουτέλη.
 
 

sigjrr

 
 
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2013-2014 στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, στο Α2 τμήμα του Λυκείου μας,  αφού οι μαθητές διδάχτηκαν την ενότητα  «Περιγραφή», αποφασίσαμε  να δουλέψουμε μαζί σε ομάδες, για την εμπέδωση όσων είχαν διδαχτεί, με τον εξής τρόπο:
Δημιουργούμε τρεις ομάδες ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών, με τα παρακάτω θέματα :
  •  Περιγράφω έναν πίνακα ζωγραφικής ή μια απλή ζωγραφιά που μου αρέσει (δίνω ως ερεθίσματα στους μαθητές μου, τους  πίνακες ζωγραφικής  οι οποίοι βρίσκονται στο διάδρομο του σχολείου και είναι δουλειά μαθητών των μικρότερων τάξεων στο μάθημα των καλλιτεχνικών, βλ. σχετικές φωτογραφίες)
  •  Περιγράφω ένα περιστατικό, μια συνομιλία ή μια συναλλαγή
  •  Γράφω διάλογο και τον δραματοποιώ.
Οι μαθητές εργάστηκαν με χαρά και προθυμία, υπακούοντας σε οδηγίες που τους δόθηκαν και στη συνέχεια παρουσίασαν  εξαιρετικές πρωτότυπες  εργασίες. 
Αξίζει να σημειωθεί ότι συμμετείχαν όλοι με το ίδιο ενδιαφέρον, αφού κινητοποιήθηκαν και όσοι φαίνονταν αδιάφοροι κατά τη διάρκεια της «τυπικής διδασκαλίας»
 

sigjrr