Δρ. Αθηνά Βορρίση        

Leonardo-990x257

Όταν η σκόνη της κιμωλίας εξαφανίζεται...

ΑΠΕ-ΜΠΕ / Διάλογος για την Παιδεία.
Δευτέρα, 16 Μαΐου, 2016
Της Αθηνάς Βορρίση*.

   Τόπος και τρόπος έκφρασης για ό,τι μας συμβαίνει, για ό,τι αντιμετωπίζουμε, για ό,τι η σκόνη της κιμωλίας μάς διδάσκει, για ό,τι σκεφτόμαστε, για ό,τι επιθυμούμε να εκφράσουμε, ό,τι τελικά μας βασανίζει και θέλουμε να αλλάξει.

   Όταν για πρώτη φορά μπαίνεις στην τάξη, έχεις κάνει όνειρα και θέλεις αυτά να γίνουν πραγματικότητα.

   Αρχίζεις λοιπόν να σχεδιάζεις αυτά που έμαθες στα μαθητικά σου χρόνια, στο πανεπιστήμιο, στα μεταπτυχιακά σου και γενικά αυτά που διάβασες και διαβάζεις. Αυτά που αγαπάς, όσα πρόκειται να διδάξεις, αλλά και άλλα πολλά... Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να τα επεξεργαστείς σύμφωνα με τις παιδαγωγικές μεθόδους. Πρέπει να τα διαμορφώσεις με βάση την ψυχολογία των εφήβων, ώστε το αντικείμενο που διδάσκεις κάθε φορά να είναι εύληπτο, εύκολο στην πρόσληψη από το ακροατήριό σου. Φτιάχνεις σχέδια διδασκαλίας, εφαρμόζεις ομαδοσυνεργατικές, βιωματικές μεθόδους, αφόρμηση, θεατρικό παιχνίδι, δημιουργείς και προβάλλεις ταινίες και διάφορα άλλα... Με στόχο, να «μάθεις τα παιδιά γράμματα».

Περισσότερα: Όταν η σκόνη της κιμωλίας εξαφανίζεται...

Ανθίζουμε... περιφρονημένοι..

Εφ. Συν / ΑΠΟΨΕΙΣ
6 Αυγούστου 2015
Της Αθηνάς Βορρίση*
Αν πρέπει να σκεφτώ μια φράση για να κλείσει αυτή η χρονιά στη λέσχη μας (1), αυτή είναι: «Ανθίζουμε μέσα από την περιφρόνηση». Για τις δράσεις μας δεν δόθηκε ούτε ένα ευρώ, δεν ζητήσαμε, αλλά και δεν μας προτάθηκε καμιά βοήθεια.
Επισκέψεις σε μουσεία, διασύνδεση του προγράμματός μας με άλλο σχολείο και άλλες δράσεις έγιναν με έξοδα των παιδιών, η μετακίνηση πραγματοποιήθηκε, όποτε χρειάστηκε, με το μετρό. Τα παιδιά μας, οι μαθητές μας, γιατί έτσι τα βλέπουμε –είναι τα παιδιά που έχουμε στο «δεύτερο σπίτι μας»: το σχολείο-, ήρθαν, συμμετείχαν, άκουσαν, δημιούργησαν και ευχαριστήθηκαν...
Στο τέλος της ώρας κάθε φορά δεν ήθελαν να φύγουν από κοντά μας... και όλο ρωτούσαν κάτι, και όλο μάς «ξεφούρνιζαν» θέματα που τους απασχολούσαν, οικογενειακά, προσωπικά και διάφορα άλλα, όπως για τα μαθήματά τους, το εκπαιδευτικό σύστημα, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά.

Mε αφορμή συνέντευξη του Jacques Lacarriere

ΤΟ ΒΗΜΑ / Γνώμες (ΔΙΑΛΟΓΟΣ)
12 Σεπτεμβρίου 1999
Της Αθηνάς Βορρίση*

Ελλάδα και Ελληνισμός

Η κυρία Αθηνά Βορρίση, φιλόλογος, με αφορμή συνέντευξη του Jacques Lacarriere στο «Βήμα» («Νέες Εποχές», 18.7.1999), όπου ο γάλλος μεταφραστής αρχαίων ελλήνων συγγραφέων εξηγούσε γιατί η σημερινή Ελλάδα παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, σε επιστολή της που αφορά τους Ελληνες της Διασποράς αναφέρει:
Σε συνέντευξη της Dominique Simonnet που δημοσιεύθηκε στο «Βήμα» («Νέες Εποχές», 18 Ιουλίου 1999) ο ελληνιστής Jacques Lacarriere αναφέρει:
«Η Ελλάδα βρίσκεται σε όλο τον κόσμο... Βρίσκεται στις θάλασσες, εκεί που βρισκόταν πάντα από την εποχή του Οδυσσέα... Αυτή η χώρα διαθέτει τον έκτο μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο...».
Εύλογα διαβάζοντας τη συνέντευξη αναρωτιέται κανείς: Τι είναι η Ελλάδα και τι ο Ελληνισμός; Πού βρίσκεται η Ελλάδα και πού ο Ελληνισμός;