Δρ. Αθηνά Βορρίση        

Leonardo-990x257

Διαθεματική διδασκαλία: ( Φιλόλογος - Φυσικός - Κοινωνιολόγος) 2016

Την 1η Απριλίου 2016, επαναλήφθηκε η διαθεματική διδασκαλία με αφορμή την ταινία (animation) του καθηγητή του Ε.Μ.Π. Θ.Π.Τάσιου ο «δίολκος» στην Α΄τάξη του Λυκείου με τη συνεργασία εκπαιδευτικών τριών διαφορετικών ειδικοτήτων.
Συνεργάστηκαν:
Χρυσανθακοπούλου Κωνσταντίνα, φυσικός
Λιβανοπούλου Αθανασία, κοινωνιολόγος
Βορρίση Αθηνά, φιλόλογος και υπεύθυνη για το σχεδιασμό και την υλοποίηση.
 
 

sigjrr

 
 

Καινοτόμα Δράση στα Αρχαία Ελληνικά (κότταβος) Ιαν.-Φεβ.2016

Τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2016 και αφού έχουμε ολοκληρώσει τη διδασκαλία της  ενότητας για τη δίκη του Θηραμένη στα Ελληνικά του Ξενοφώντα (Α1 και Α2 Λυκείου) οι μαθητές ζητούν να μάθουν περισσότερα για το αρχαιοελληνικό παιχνίδι του «κότταβου». Aποφασίζω να τους δώσω την ευκαιρία να έχουν μια εμπειρία του συγκεκριμένου παιχνιδιού.
Φέρνω στην τάξη αντί κρασιού βυσσινάδα, πλαστικά ποτήρια και μια λεκάνη. Οι μαθητές έπαιξαν, ευχαριστήθηκαν και χάρηκαν όπως φαίνεται και στις σχετικές φωτογραφίες.  Με αφορμή τη συγκεκριμένη δράση οι μαθητές ζήτησαν να συζητήσουμε περισσότερο πάνω στα θέματα που αναδεικνύονται στην ενότητα για τη δίκη του Θηραμένη. 
Με τον παραπάνω τρόπο, δηλαδή την  αναπαράσταση ενός αρχαιοελληνικού παιχνιδιού προβληματιστήκαμε και συζητήσαμε  σχετικά με ιστορικά, πολιτικά,  κοινωνικά και πολιτιστικά θέματα της εποχής  εκείνης. Επιπλέον οι μαθητές παρέπεμψαν σε αντίστοιχα θέματα  που αναδεικνύονται στην νεοελληνική πραγματικότητα και αυτό είχε ως αποτέλεσμα μια δημιουργική συζήτηση. 
 
 

sigjrr

 
 

Διαθεματική διδασκαλία: ( Φιλόλογος - Φυσικός ) 2015

Στο πλαίσιο των καινοτόμων δράσεων του Σχολείου μας επαναλάβαμε, βελτιωμένη,  τη διαθεματική – διεπιστημονική διδασκαλία  η οποία πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια του σχ. έτους 2013-2014  σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό Χρυσανθακοπούλου Κωνσταντίνα, κλ. ΠΕ04. Η προσπάθεια συνδυασμού δύο διαφορετικών μαθησιακών αντικειμένων και επιστημών, για την επίτευξη συγκεκριμένων σκοπών και στόχων,  έχει παρουσιαστεί και σε Διεθνές Συνέδριο το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στις 12, 13 και 14 Σεπτέμβρη 2014, με τίτλο Η Σχολική Μονάδα ως ένας «Οργανισμός που Μαθαίνει» (SCHOOLS as LEARNING ORGANIZATIONS) από το Εργαστήρι Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών. 
Η καινοτόμος αυτή δράση ανακοινώθηκε στην παρούσα ιστοσελίδα όπου παρουσιάζεται  και το συγκεκριμένο διδακτικό σενάριο.  
Η Υπεύθυνη εκπαιδευτικός
Αθηνά Χ. Βορρίση
 
 

sigjrr

 
 

Πειραματική Διδασκαλία στη Νεοελληνική Γλώσσα, 2014-15

 

Στην Α΄Λυκείου, κατά τη διάρκεια της παρούσας σχολικής χρονιάς 2014-2015, στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και στην ενότητα Περιγραφή, πραγματοποιήθηκαν δύο πειραματικές διδασκαλίες (Βλ. φωτογραφικό υλικό) οι οποίες είχαν ως στόχο την εύληπτη κατανόηση των μαθησιακών αντικειμένων της ενότητας μέσα από διαδικασίες αυτενέργειας, δημιουργικής δράσης και ομαδοσυνεργατικής διαδικασίας. Παρατηρήθηκε άριστη συμμετοχή των μαθητών με ιδιαίτερα ευρηματικούς τρόπους, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες δημιούργησαν διαλόγους και στη συνέχεια τους παρουσίασαν στην τάξη, ενώ σε άλλες περιπτώσεις η παρουσία έγινε δραματοποιώντας τους διαλόγους που οι ίδιοι οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν δημιουργήσει.
Εξαιρετική εντύπωση προκαλεί η πρόθυμη συμμετοχή και άριστη επίδοση όλων των μαθητών ανεξαρτήτως μαθησιακού επιπέδου.
Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός
Αθηνά Χ. Βορρίση

 
 

sigjrr

 
 

Διαθεματική διδασκαλία: ( Φιλόλογος - Φυσικός ) 2014

Θουκυδίδης, Κερκυραϊκά, διαθεματική προσέγγιση μέσω του μαθήματος της Φυσικής.

Στην Α΄τάξη του Λυκείου μας, με πρωτοβουλία της φιλολόγου Αθηνάς Βορρίση και τη συνεργασία της φυσικού Κων/νας Χρυσανθακοπούλου, πραγματοποιήθηκε διαθεματικό – διεπιστημονικό μάθημα στο οποίο συνδέθηκαν - συνδυάστηκαν γνωστικά αντικείμενα από το μάθημα της Ιστορίας και των Αρχαίων Ελληνικών (α΄και β΄αποικισμός-Κερκυραϊκά: Η Κόρινθος ως ισχυρή πόλη-κράτος στην αρχαιότητα) με το μάθημα της Φυσικής.
Βασικό ερέθισμα και αφορμή για τη διδασκαλία αυτή ήταν η ταινία (animation) του Ομ. Καθηγητή του Ε.Μ.Π. Θεοδόση Τάσιου που αναφέρεται στο Δίολκο.
Στο πειραματικό αυτό μάθημα [*1] τέθηκαν συγκεκριμένοι σκοποί και στόχοι για την υλοποίηση των οποίων αξιοποιήθηκαν εκτός από τα παραδοσιακά εποπτικά μέσα διδασκαλίας (χάρτης , πίνακας κτλ.) και σύγχρονα μέσα τα οποία διαθέτει και μας παρείχε το σχολείο μας. Δηλαδή διαδραστικός πίνακας και ηλεκτρονικός υπολογιστής.
Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης καινοτομίας (μη παραδοσιακή μορφή διδασκαλίας) επιχειρήθηκε η αξιολόγησή της με σχετικό φυλλάδιο που δόθηκε στους μαθητές και για τα δύο γνωστικά αντικείμενα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι σκοποί και οι στόχοι που τέθηκαν με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα των σχετικών μαθημάτων από την αξιολόγηση φαίνεται να υλοποιήθηκαν, ενώ οι μαθητές εκδήλωσαν την επιθυμία να επαναληφθούν τέτοιου είδους μαθήματα.
Η συζήτηση που ακολούθησε με σκοπό την ανατροφοδότηση της διδασκαλίας θα βοηθήσει στη βελτιωμένη επανάληψη ανάλογων προσπαθειών.
Η συνάδελφος Όλγα Μαλεζά εκδήλωσε την επιθυμία να παρακολουθήσει τη διδασκαλία που θα ακολουθήσει σε άλλο τμήμα της ίδιας τάξης.

[*1] Η Διαθεματική Προσέγγιση, δηλαδή, η ολιστική κατάκτηση της γνώσης δίνει τη δυνατότητα στο μαθητή να συγκροτήσει ένα ενιαίο σύνολο γνώσεων και δεξιοτήτων που θα του επιτρέπει να αναπτύσσει προσωπική άποψη για θέματα που σχετίζονται μεταξύ τους, με ζητήματα της καθημερινής ζωής και να διαμορφώσει το δικό του κοσμοείδωλο, τη δική του κοσμοθεωρία και κοσμοαντίληψη (Αλαχιώτης 2002 β,γ,δ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο 2002, Lawton et al 2000). Βλ. Αλαχιώτης Σταμάτης, Ανιχνεύοντας το σήμερα προετοιμάζουμε το αύριο, Πολυθεματικό Διαθεματικό Εκπαιδευτικό Υλικό για την Ευέλικτη Ζώνη Καινοτόμων Δράσεων, σελ. 9, έκδ. ΟΕΔΒ, Αθήνα 2002.
Βλ.επίσης:Mια διαθεματική προσέγγιση με χρήση των νέων τεχνολογιών:  Η περίπτωση της λιθοτριψίας και της νεφρολιθίασης.

Για ο αναλυτικό σχέδιο μαθήματος πατήστε .....  εδώ

 
 

sigjrr